niedziela, 2 czerwca 2013

Zrób to sama ;-) - zmywacz z gąbką

     Jaki jest najszybszy i najskuteczniejszy sposób usunięcia lakieru z paznokci ? Wacik, chusteczka ??? Nie !!!! GĄBKA !!!!!! Ostatnio wiele firm wypuściło na  rynek wersję zmywaczy z gąbką np. Sephora. Jednak cena za taki zmywacz jest po prostu powalająca. Ja swój Sensique,zakupiony dosłownie za parę złotych miałam prawie 4 lata. Niestety gąbka zaczęła się rozkruszać, więc musiałam wykombinować coś innego. Zrobiłam wersję taką samą metodą chałupniczą i niewielkim kosztem ;-).


Potrzebowałam do tego:
  •  zmywacz do paznokci (rodzaj, firma nie ma znaczenia) ;-),
  • mała gąbka do mycia naczyń,
  • słoiczek szklany lub plastikowy (wielkością dostosowany do gąbki).


     Pojemnik powinien być nieduży i niezbyt głęboki. Taki żebyśmy swobodnie mogły włożyć i wyjąć z niego  każdy palec ręki ;-). Z moich ostatnich miesięcznych obserwacji mogę jeszcze dodać, że o wiele lepiej sprawdzają się opakowania plastikowe. Moja nakrętka w opakowaniu plastikowym nie wytrzymała nawet miesiąca. Opary zmywacza musiały mieć negatywny wpływ na gumę, która jest po wewnętrznej stronie nakrętki jako uszczelnienie. W przypadku plastikowego opakowania nic takiego nie ma miejsca. ;-)

     Jeśli mamy gąbkę z dodatkową szorstką warstwą ścierającą należy ją usunąć. Oderwać jeśli się da lub odciąć. Bo w trakcie użytkowania możemy zmieniać strony gąbki. Pierwszy mój taki "przyrząd" zrobiłam z tą warstwą i porysowałam płytkę paznokcia. Później były problemy z rozwarstwieniem się paznokci, nawet zwykła odżywka wyglądała na nich mało estetycznie. 

     Gąbkę umieszczamy w naszym słoiczku i nasączamy zmywaczem do paznokci. Ja przeważnie napełniam go jeszcze zmywaczem na ok.3 cm od dołu słoika. I przystępujemy do działania ;-) Pocieramy każdym palcem o zwilżoną gąbkę, aż do usunięcia całego lakieru. Jeśli nawet widzicie, że na gąbce została duża ilość lakieru, jest ona odbarwiona, to wystarczy wstrząsnąć i w ten sposób gąbka zostanie przepłukana zmywaczem, a niechciany lakier z niej zmyty. ;-)  Jest znowu gotowa do użycia ;-)

     Super wygodna rzecz ;-) Jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli macie zmyć lakier o bardzo intensywnym kolorze. Np. ciemna czerwień, szarości lub czarny kolor, podczas zmywania lubią się one rozmazywać i przy okazji brudzić cały palec dookoła. Stosując zmywacz z gąbką taka sytuacja nie ma w ogóle miejsca. Lakier jest momentalnie rozpuszczany i dokładnie ścierany przez gąbkę. Cała czynność nie wymaga poprawek. ;-) Bądź są one minimalne. Polecam wypróbować ;-) Ja polubiłam tą metodę od pierwszego jej zastosowania. Niestety ma ona tylko jedną wadę :-( nie sprawdza się ona dla paznokci u nóg :-( Tu musimy sobie radzić po staremu ;-).

Pozdrawiam i miłego słonecznego dnia
k.smazik




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najsłynniejsza szczotka do włosów - Tangle Teezer

Hej  !!!!     Dzisiejszym tematem rozważań....eee może nie tak poważnie ;-) Dzisiaj wezmę na tapetę hit wszech czasów (sądząc po il...